what are words if they're only for good times

i fredags åkte vi ner till stugan. älskar lugnet som infaller så fort man kommer ner dit. dock hade ju jag hoppats på 25 gradig värme och sol, men i lördags när jag vaknade så insåg jag att det inte skulle infalla. det gör det inte när jag är ledig. aldrig. never. nicht. non. och eftersom robin och pappa mest snickrade och målade och min rastlöshet föll in. så jag tog bilen och drog till tranås. körde rally och sjöng med högt i låtarna på p3. tracks listade de bästa låtarna typ 97 och bailando var då nr 1. då typ skreksjöng jag. härligt. det är mycket roligare att köra bil ensam.

väl i tranås så parkerade jag på ett säkert avstånd från trottoarkanten (har fått lära mig att man ska vara rädd om fälgarna. mycket viktigt) och sen inväntade jag emma som kom som en raket på sin cykel. vi tog varvet på lilla stan, och sen gick vi och tog oss en matabit där vi fick beskåda bl.a en snigelbil. efteråt tog vi bilen hem till emma, lova och kalle. lova var lite blyg först men sen fick vi smaka hennes grönsaksoppa med fisk i och fick oss en kopp kaffe efteråt lagat på hennes alldeles egna kök. mycket trevligt. efter det skjutsade jag emma till jobbet och jag åkte hem igen.

stannade i härliga boxholm och köpte 6 tidningar och hushållspapper (trodde jag iallafall, visade sig sen vara toapapper. bra där emme) tjejen i kassan kollade väldigt mycket på min tidningshög för över 200 kr. sen åkte jag rally genom skogen hem igen. och efter en stund kom mamma, och så även solen. så vi satte oss med tidningarna och solade. och på en timme så hade jag fått märken efter bikinin. mamma sa "det bränner faktiskt lite" och jag svarade bara "det är gött, fy fasen va gött!" sen försvann solen och det skulle fixas lite mat. under maten så började eurovisionsfestivalen och jag har verkligen aldrig gillat den där popular men helt plöstligt var det den bästa låten som fanns och vi var helt hysteriska under röstningen. alla skrek rätt ut. helt entusiastiska i hela grejen. sa saker som: "nu var det polens röster ja" och sen: "får vi inte minst 10 poäng av dem så får de fan åka hem till sig själva och jobba igen!" haha. va fan hände?

idag har jag mest läst bok och ätit kexchoklad. läser sista boken i twilight serien. igen. läst halva boken på en dag. är så jäkla bra. skulle kunna läsa hela serien 100 ggr. utan att ens överdriva. sen kollade jag på en unge i minuten och insåg att "fy fasen va coolt det är att föda barn. jag vill också!" bara sådär.

när vi sen åkte vi hemåt. fick vara med om lokala regnskurar utan dess like. väl hemma bytte jag klädseln på soffan och fotöljen. fint och ljust blev det. robin spelar mest tv-spel. och har gjort det sen vi kom hem. trevligt värre. ska väl försöka göra ordning lite jordgubbar nu och se en film. söndag i all ära.

dessutom! nu har jag kollat upp en springrunda som jag kanske kan börja ta på mornarna. låter så bra just nu det där med morgonhurt sen när jag ska ta mig ur sängen och ta mig ut så låter det mindre bra. är ju så förbannat morgontrött. men den här veckan blir det svårt att hinna med träningen överhuvudtaget. är fullt upp varje kväll och svårt att hinna dagtid också. ångesten nalkas. speciellt efter min svullning på kexchoklad idag. jag måste hitta en lösning helt enkelt.

på tisdag är det begravning för farfar och jag vet fortfarande inte va jag ska ha på mig.
det här med valfri klädsel är svårare än vad man tror.

lämna avtryck

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0