bitterheten

jag tycker inte det är kul att blogga just nu. alls. faktiskt.
men jag tänkte bara uppdatera om mitt liv.
kanske är det någon som uppskattar det.

i malmö var det vår och härligt. våra sinnen fylldes med både inspiration, snack och god mat.
min systemkamera gick sönder och jag var ledsen en stund. johan lyckades iallafall fånga oss tjejer på bild. men fokusen är inte den bästa. då det är den som är paj. ska väl ta och åka till netonet och trycka upp garantin i huvudet på dem.



i söndags kom jag hem. och här låg snön kvar. men vi stannade mest i soffan och hade en otroligt skön kväll. det åts pizza (men inte ens en halv gick i då den var det äckligaste jag ätit på länge) kollades på solsidan åt några wickningschips och drack cola. det älskade jag och robin. de dagarna är de bästa just nu. när vi tillåter oss att äta vad vi vill.

jag är duktig och tränar. fortfarande. (för er som tvivlade) jag tycker faktiskt att det är riktigt kul! trots att jag inte ser resultat. visst att kläderna sitter lite lösare och att andra personer säger att jag ser smalare ut (säger folk så bara för att vara snälla?) hur som helst så rasar robin i vikt och jag står helt stilla. motivationen sjunker rätt fint ibland. va fan liksom?! och denna vecka jag har sett vilsen ut på ett bodystep-pass där jag fick reda på att jag har svaga vrister men svetten yrde iallafall, igår tog jag ett rejs runt stångån i solskenet på lunchen, ena sidan gick det som smort. sen kom jag över till andra där motvinden från helvetet bodde, tog en spurtning sista biten från ån upp till jobbet. hörlurarna flög och jag flåsade som en gammal hund. och även ikväll efter att ha kämpat på som aldrig förr under spinningpasset, sen duschat och känt sig jävligt nöjd med sig själv. så skulle man bege sig hemåt så fick jag köra ett till spinningpass på cykeln för vinden visade sin bästa sida igen. försöker naturen säga mig att jag borde ge upp?

inatt är jag gräsänka. robin är i hufudstaden och jobbar så inni bängen. åkte vid 04:35 imorse och har i skrivandets stund fortfarande inte slutat jobba. bra jobbpass. duktig kille. han är nog trött i helgen. så när jag kom hem så satte jag på en tvätt, skar upp en grapefrukt, kokade te och gjorde två knäckemacks. sen tittade jag på love and other drugs. snart ska jag väl sova i brist på annat eller iallafall försöka. har ju tydligen fått sömnproblem senaste veckan.

imorgon är jag ledig och ska på massage kl. 10 (bra tid en ledig dag) sen har jag ingenting planerat. känns jättekonstigt. vad ska jag göra hela dagen? på fredag ska jag och jessica bege oss till konsertet och kongresset efter jobbet och titta på SÄKERT. på lördag är det jobb och efteråt bege oss till borensberg för att fira alicia som fyller 2 år nästa vecka.

nu ska jag hänga upp tvätten. och ni som tror att våren är på väg. gör inte som jag och bli jätteglada som jag blev förra veckan. för till helgen ska det bli snö igen. jag tänker inte tro på våren förrns till påsk. eller valborg. eller midsommar. så det så.

lämna avtryck
Postat av: Britta

att kläderna sitter löst är ju det bästa tecknet av alla!! jag önskar mina satt mer löst än dom gör med tanke på hur mkt jag tränar. och karln i huset bara rasar i vikt här med..fyfan!!! :)

2011-03-24 @ 19:27:57
URL: http://brittaspjut.webblogg.se/

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0