om vintern som aldrig tar slut

igårkväll när vi skulle sova så sa jag "en kund sa idag att det skulle komma 1 dm snö inatt". robin kollar ut och säger "njae, jag hörde att det bara skulle komma snöregn. och det snöar iallafall inte nu". så rätt nöjda med livet så somnade vi. vaknade av plogbilen. försökte inbilla mig att det inte var den.
sen gick robin upp och när han kom in och skulle ge mig den dagliga hejdåpussen så sa han "det har kommit sjukt mycket snö". jag som var jättejättekissnödig låg då kvar i sängen för att slippa gå upp och se eländet innan klockan ringde. sen fick jag pulsa till snön. härlig morgon.

fredagskvällen till ära har vi ätit pad thai och godis. sen har jag packat, duschat och fixat för imorgon ska vi åka till maaaaumööö (malmö) med jobbet. blivit nerbjudna att gå på c-books och studio 1969's visning. och bo på hotell och grejer. blir kewl!
bilen går 9.30 så det blir ingen sovmorgon på min lediga helg. så med andra ord är det snart dags att hoppa till sängs. men jag har strategiskt lagt ut alla grejer så det mest är att gå i kläderna, tvätta sig, dra på smink, fixa hår och gå. rätt smart tjej. jag har packat ner mina nya vita låga converseskor i väskan för så långt ner söder kan det väl iallafall inte finnas kvar någon snö?! jag vill ha vår sa jag.


lämna avtryck

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0