Dag 06 – Min dag

vaknade av robins väckarklocka kl 06.00 och hörde hur han mumlade på om att han var trött, om att snooza lite osv. så nästa gång hans klocka ringde så var den nog efter sju någongång. sen låg jag och halvlyssnade på när han skramlade runt. efter en stund kom han in och gav mig en puss och gick. låste dörren. kom tillbaka efter fem sekunder. hämtade något. låste igen. sen somnade jag om som en stock. var otroligt skittrött rent ut sagt. min klocka ringde iallafall 08.20, sovmorgon idag och ändå var jag trött.

gjorde ordning mig och tog träningsväskan på ryggen och traskade iväg. mötte emelie vid bibblan och tog sällskap till jobbet. arriverade på jobbet när st:lars kyrkan ringde 09.00. gick in i personalrummet och hälsade på alla, hängde av mig och gick sen ut för att påbörja processen med att göra emelies hår vårljust. vi babblade på och jag penslade färg och sen när jag var färdig serverade jag emelie café latte och jag åt lite frukost, bestående av fil och min müsli.

sen sköljde vi färgen, torkade och lockade till härligheten. sen gick emelie och jag fixade och hjälpte johan lite med en kund. sen tog jag och camilla våra träningsväskor och drog till FRISK. där presenterade jag camilla för löpbandet, hon var livrädd att hon skulle hamna i en hög bakom bandet men det hela gick bra. sen drog vi lite i maskinerna, konstaterade att camilla är sjukt svag i magen. sen sprang vi lite till. och sen duschades det. för det är ju trevligt när man har tränat. och vi snålade inte in på insmörjningen av body lotionen som är till förfogande i omklädningsrummet efteråt. camilla bara glänste.

sen gick vi tillaka till jobbet. där kalasade jag på gulashsoppa, en knäcke och en banan. sen kom johans syster. och jag fick godis i vanlig ordning. ställde den strategiskt på bordet så alla andra kunde äta upp det mesta innan jag skulle hem. lyckades bra. jag åt några salta sillar. fy.
sen jobbades det på resten av eftermiddagen och när jag gick hem var jag helt lyrisk över att det fortfarande var ljust ute. det är våååår nu!



kom hem och slängde in en tvätt i maskinen, bytte om till skönare ejhåriga kläder, gjorde äggröra och skar upp avokados och gjorde knäckisar. sen åt vi. och robin har ätit godis också. behöver inte ha dåligt samvete själv längre. och nu har jag målat naglarna gula och robin spelar tv-spel. och jag sitter på tradera och har ångest över att jag lagt bud på en jacka som jag inte vill ha. hoppas verkligen att någon bjuder över.

ska nog snart gå och lägga mig och läsa en bok.....
kommer sluta med att jag kollar på tv och somnar som vanligt.

lämna avtryck

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0