Dag 05 – Vad är kärlek?

känslan att man får somna om när man vaknar på helgen och tror att man ska upp och jobba, att komma hem och inser att diskberget är borta, se en riktigt bra film uppkrupen på robins bröst, busa med mina brorsbarn, att vara en flickvän, se hur solen försöker tränga sig igenom persiennerna på morgonen, att skratta jättehögt, känslan av att känna sig oövervinnerlig efter ett hårt träningspass, en godisskål i knät, renbäddad säng, att känna sig behövd, pussar i pannan, dansa till bra musik, sitta i stugan en sommarkväll och kolla ut över sjön efter att man ätit en god bit grillat kött, mammas och pappas kramar, hitta en riktigt fin sak på loppis som passar hemma, en stor kopp te, att få vara en riktig tjej ibland med mina tjejer, fredagskvällar, gå ut en sommarmorgon barfota i gräset och få dagg under fötterna, sms, att somna i skedposition,  första båtturen på sommen varje vår, att vara en lillasyster, frukosten på lördagen när man är ledig, sena kvällar på balkongen med ett glas vin, åka bil utan något speciellt mål och helst i mörker, fotografier, ad initio - at perpetuum - ad infinitum ....


... för mig är kärlek inte bara en sak.
en känsla.
eller en person.
det finns så otroligt mycket.
mycket mer än det jag skrivit.
och här är var iallafall ett försök att försöka beskriva min känsla av just detta stora fenomen.

lämna avtryck

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0