här kommer ingenting

jag vet att man inte ska prata om vissa saker. för det anses ibland som skryt. det är en grej jag gått och funderat ett tag på nu. och till slut kände jag att jag måste faktiskt få ur mig detta. för borde det inte vara så att när man känner sig rätt stolt över något, borde det inte vara okej då?

är nämligen så att jag mätte och vägde mig häromdagen. var ett tag sen sist. och sen i mars har jag gått ner 6 kg och förlorat ca 33 cm sammalagt (lår, rumpa, mage, midja, armar, byst) jag ser inte riktigt det själv men får höra det av en del personer som faktiskt ser skillnad. mest mamma. hon är livrädd att jag ska försvinna. brukar kalla mig räkan. dock känner jag på mig att denna semester speciellt den i USA kommer ge tillbaka lite av det jag förlorat. men det tar vi tag i då, jag är inte besatt eller manisk på någon sätt alls. jag vill bara må bra. helt enkelt. och hur som haver så känner jag mig mycket lättare, piggare och faktiskt hyffsat fin mot vad jag gjort på ganska länge. jag är rätt stolt över mig själv. jag kan inte säga något annat. jag orkade hela vägen och i slutändan gjorde jag det faktiskt för min egen skull.

men frågan är då, i detta avlånga mellanmjöksland om det är okej att känna sig nöjd och faktiskt få vara lite glad. eller är det någon som kommer viska bakom ryggen att "hon tror att hon är så jävla snygg" eller "de där kg:orna och cm:arna är väl inget att skryta om" bara för att det är lite sådär att man inte får säga vissa saker högt. och får man en komplimang ska man bara vrålvägra att ta den på rätt sätt och alltid försöka slingra sig ur det. för att det "ska vara så".

är det fult att känna någon slags bra självkänsla? jag som väldigtväldigt sällan ser någon fint/bra med mig själv.
var går egentligen gränsen? hur mycket får man säga utan att bli stämplad, trampad, synad?
och den största frågan: hur stor är egentligen den svenska avundssjukan?

lämna avtryck
Postat av: Sofie Lundberg

Du ska vara sjukt stolt! Och det är okej att säga att mannäta stolt och nöjd med sig själv! Bra jobbat :)

2011-07-14 @ 16:36:54
Postat av: Jessica

Grattis! Självklart ska du våga vara stolt, om det skulle vara någon i vårt av långa land som skulle ha något emot din stolthet och glädje så är bara den personen avundssjuk! Grattis än en gång :)

2011-07-14 @ 18:56:52
URL: http://enannandelavmig.blogg.se/
Postat av: britta

gud va duktig du är! heja heja emme. jag gråter av avundssjuka här, men jag tycker att du ska vara stolt stoltare stoltast!

2011-07-15 @ 12:28:18
URL: http://brittaspjut.webblogg.se/
Postat av: therese

Jag tycker bara att det är ett gott tecken, är så trött på att alla nedvärderar sig själva hela tiden! Härligt, och du inspierar =)

Kram på dig!

2011-07-27 @ 23:35:40
Postat av: stäjn

Bra jobbat Emme, och jag håller med, det syns verkligen och då har jag endast sett kort på dig!

2011-08-07 @ 20:52:59

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0