årskrönika 2010

sådär nästan en vecka efter nyår tänkte jag bjuda på va 2010 hade att erbjuda mig. här kommer det:

januari:

har inget vidare minne eller några bilder från den här tiden. antar att man var utmattad efter allt julfirande och nyårsfestande att det inte orkades med. jag minns iallafall att det var snöigt, kallt och grått. jag och jessica bokade en resa till en annan kontinent. jag fick ett jobberbjudande som frilans färgtekniker och det gjorde att jag tog tag i mitt körkort. men att få ett lämp var visst inte det lättaste...


februari:
jag och jessica åkte till gambia en vecka. solade, badade, klappade och matade konstiga djur, blev livrädda för människor, drack fruitcoqtail och gambiansk öl, åt god mat, blev bortgifta och fick nya vänner. en resa jag alltid kommer minnas. och varje gång jag tänker tillbaka så blir jag alldeles glad i hela kroppen.


den goooda inhemska ölen!




baboa träd, lilla jessica och våran vän/guide







mars:
vintern höll i sig fruktansvärt länge och det kändes som den aldrig skulle försvinna och det skulle bli sommar. den här månaden fyllde alicia 1 år och det firades. jag fick även gå på cermoni ihop med tinne och ta emot våra gesällbrev. det hela firades med en torr landgång och en kopp kaffe och mazarin. jag fick äntligen mitt lämp och kunde börja övningsköra!


april:

nu började saker och ting ljusna och man kunde se våren framför sig. robin jobbade i västervik och jag var själv i veckorna. jobbade mycket så jag kunde vara tillsammans mer på helgerna. jag tog tag i mitt körkort på riktigt och det hände grejer. vi fotade en egen kollektion på jobbet, PROUD. david fotade och linda på make up store sminkade alla våra modeller. det var en helt galen dag. men sjukt kul! och resultatet på min ena modell blev såhär:

min modell isabelle kåhlin


maj:
var fullt upp hela den månaden känns det som nu när man tänker tillbaka. jag och jessica drog på konstert uppe i stockholm med lady gaga. det var avskedsmiddag för freddan som skulle till afghanistan och massa jobb i allmänhet. det började bli riktigt varmt och våren sprätte i hela kroppen. började leva på sallad och smothie. jag övningskörde som en galning och satt med teorin varje kväll. tinne och jag fixade lite klassfest med de som kunde komma från favvoklassen på högstadiet och mintun gjorde sitt den kvällen!

avskedsmiddag för freddan

lady gaga

soool och salladsätande

körkortsteorin gillade jag inte


några tappra kämpar från klassfesten!


juni:
en helt sjuk varm månad med värmebölja och man längtade mest efter en semester som kändes avlägsen. jag satte upp baluppsättningar och drack vin på stora torget. det firades midsommar i stugan och man försökte vara ute så mycket man bara kunde. jag blev helt galen av att behöva vara inne för det känns alltid som man slänger bort sommaren och värmen då. fick hundra myggbett varav ett av dem måste varit en mygga muterad med en björn då myggbettet var som en stor bulle på armen.

myggbettet från helvetet

stora torget, rosé och elin

midsommarfirande


juli:
nedräkningen till semesten fortsatte då även värmeböljan också. jag gjorde världens skot med cykeln och skrapade upp mig överallt. och cykeln blev aldrig mer sig lik. det var så varmt ute att man helst inte gick ut på lunchen om man inte var tvungen, för att det var skönare att vara där AC:n fanns. vi var på bröllop mellan marcus och sara, och även deras lilla lillys dop.

skrapsåren av skroten

sara och marcus bröllop

micke, jag och jocke

det åktes till svarthäll med jerry och anna och tog kvällsdopp en kväll när sverige drabbades av någon slags medelhavsvärme. sen kom semestern och så även regnet. sen kom äääntligen semestern. och vädret blev sämre. fabian fyllde 2 och robin fyllde 24. vi var mycket i stugan och vi åkte till halmstad med madde och tobbe och sen till göteborg med emelie och rasmus. jag fick stora städnojan och rensade hela min garderob. vi åkte till norrköping för att kolla på ogges premiär med musikalen om world of warcraft.


glädjeskuttet att semestern äntligen kom!

till norrköping och musikalpremiär

fabian fyllde 2 och fick en studsmatta

lilla klädrensningen

halmstad

skandinavium

saltholmen, götet

skandinavium, jag och emelie

stugan


augusti:
våran semester fortsatte lite till. och även regnet. några soltimmar om dagen men aldrig sådär fint som det var under värmeböljan under hela halva juni och in i halva juli. typiskt. vi försökte gå på måndagsklubben här i stan en dag med ett helt gäng, visade sig vara omöjligt då HELA stan skulle dit på samma gång. var så mycket vi kunde i stugan och två dagar var krille, erik, anton och johannas bror fredrik där nere med oss. det hela urartade sig för några och vi andra satt uppe länge och spelade spel och pratade. jag bakade bullar för första gången själv och robin va sjuk hela sista semesterveckan. jag sprang ut på balkongen så fort solen lyste och gick in när den försvann. vi kickade lite fotboll med fabbe  sen började jobbet igen och allt blev som vanligt. vi anordande pick-nick med rasmus och emelie en dag och gick ner till stångebrofältet för att lyssna på lars winnerbäck. vi gick på kräftskiva hemma hos jerry och anna. och sen liksom tog sommaren slut...

 

regnet som alltid gjorde mig blöt

måndagsklubben som blev måndagshänget

picknick utanför lasse

grabbarna i stugan

bullbak

kicka fåpoll

kräftskiva


september:
tinne fyllde år. jag övningskörde och pluggade all min lediga tid och hann inte så mycket annat. jag, jerry och anna åkte till borensberg och gick på husbyfjölsmarken. tinne och jag bestämde att vi skulle gå till cupolen och dansa loss till hoffmaestro och vi blev till slut ett helt gäng. blöta och svettiga åkte vi efteråt ner till stan och tog en korv och gick hem. vi fick brev från jehovas vittnen på posten. och jag möttes av blommor en helt vanlig onsdag när jag kom hem från jobbet. och sen var det min tur att fylla år. det firades med middag på afrodite med ett jättegäng och jag var lycklig hela kvällen! jag och tinne började även denna månad på streetdance.

brevet från jehovas

blommorna

tinne 24 år


oktober:
jag fick äntligen mitt körkort! jag och tinne åkte till borås en helg och hängde på loppisar och fik med frida. farmor och farfar hade sin diamantbröllopsdag och alla i släkten samlades på afrodite för att fira detta. vi hade våran mingel-kväll med våran kollektion på platå och det blev en succékväll helt över våra förväntningar! nu började det bli riktigt kallt och vintern var på gång på riktigt.

driving license!

mingelkvällen

mer bilder finns på: bröllop i östergötland.

frida och tinne spatserar i borås

 

november:
fabian blev storebror till william den 11e november. och jocke fyllde 30 den 10e.. det firades med världens party på afrodite med grekiskt afton. tallrikar krossades, grekiska danser blandat med rött vin och öl avverkades. det började snöa och slutade aldrig. anton bjöd även han till födelsedagsfest. tinne och jag hade dansuppvisning och anton ramlade över vardagsrumsbordet när han skulle dra av en vals han också. i slutet av november var det första advent, det pysslades hemma, jag och anna gjorde julkort. jag börjde leva i mina raggsockar och började även sova i dem då jag tyckte att jag sov skönare.

julpyssel

välkommen william

första snön

raggsocks-manin


december:
det gjordes godis och glögg. det var full fart på jobbet och man gjorde allt för att hitta de perfakta julklapparna. jag pysslade julkort och slog in fina julklappar. tinne, jag och angelica gick på folkuniversitetets juldansuppvisning på saga-teatern. jag och tinne hade dansuppvisning också. robin och jag hade harry potter-marathon. stearinljus var alltid tända så fort vi var hemma och vi köpte den sämsta granen någonsin. barrade från dag 1. vi gick på glöggfester. julafton firades två gånger. jag blev magsjuk i mellandagarna och nyårsafton var den mognaste och lugnaste någonsin hemma hos tinne och rickard. jag tänkter inte avge några löften i år. det känns som jag för första gången på länge faktiskt kan göra saker jag vill och känner för.

 

det var mitt 2010. sjukt bra år!
dessutom känns det som om 2011 kan bli ännu bättre....


lämna avtryck
Postat av: Tinne

Oh my god! Måste tagit hela dagen att få ihop det där.

Riktigt trevlig läsning och jag insåg att jag och du har haft ganska många stunder tillsammans under året!

Nu får vi se till att 2011 blir lika bra Emme-Tinne år, om inte ännu bättre.

Puss på dig, i februari äter vi köttfärssås!

2011-01-06 @ 21:50:52
URL: http://tinnerickard.blogspot.com
Postat av: Anna

Underbara bilder!! håller med om att det var ett bra år:)

2011-01-07 @ 11:52:17

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0