Dag 04 – Det här åt jag i dag

började dagen med gamla hederliga 1 dl havgregryn+2 dl vatten och så tjoff in i micron i 2 min. e' voila: GRÖT! toppade detta med honung och östgöta lättmjölk. mummsi! (brukar annars ha kanel, frukt eller lite sylt i. men gick lite bananas imorse och blev lite nostalgisk. det här med honung är pappas grej. fick jag alltid på min gröt i min trötta tonårsperiod. när pappa visslade och smällde i köksluckorna lite extra för att man skulle vakna till. det var härliga mornar!)
till lunch gick jag och angelica till chocolat och åt räksallad. mycket trevlig! to die for som kändisarna säger. och med toastade surdegsbröd till. lyxade till det hela med en liten kaffe latte efteråt också.
och såhär till kvällen har jag mosat i mig ett ägg, en polarpärla (alltså bröd) med ost, tomat och paprika, samt lite a-fil med müsli och linfrön.
har väl dessutom tuggat i mig ett antal tuggummin under dagen. för det gör jag alltid. tuggar febrilt. har någon extrem rädsla av att man ska ha dålig andedräkt när man står och jobbar så nära människor hela dagarna. och jag tror det hela har gått över till ett beroende. alltså att tugga tuggummi.

förövrigt: är sjukt dålig på att äta mellanmål.

lämna avtryck

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0