Dag 03 - Mina föräldrar

min mamma är som jag fast precis tvärtom. det är alltid välstädat och fint hemma hos mamma och pappa. det luktar alltid gott och när jag var liten brukade alla mina kompisar säga "mm, emme. det här luktar som du!" när det luktade rengöringsmedel eller sköljmedel. för det var så det luktade hos oss. hon vet när man inte ska diskutera en sak längre, utan håller då tyst fast hon kanske egentligen vill säga mer. hon är smal och slimmad och ser alltid vältränad ut, hon är alltid snygg. och är sjukligt stark. och inte bara i psyket utan i muskler också. och hon tar alltid hand om människor. inte bara på jobbet där hon sliter som underskötarska, utan även annars med, alltid. hon kan vara starkt åt oss alla när vi inte vet hur man längre gör. hon har ett stort hjärta. hon har alltid varit en hönsmamma. men på ett bra sätt. innan man skulle åka iväg, eller göra något fick man alltid höra "mat då?" innan man gav sig iväg. bara för att hon var rädd att man skulle vara hungrig. hon lagar världens godaste korvstroganoff och köttfärsås. när mamma fiser säger hon alltid att det "bara" är gas. mamma köper ibland saker som hon vet att hon egentligen inte behöver, dessa gömmer hon en stund och sen tar fram och när pappa säger "är den där ny?" så säger hon alltid "neeeej, den är jättegammal!". mamma sätter alltid alla andra före sig själv. hon lyssnar på westlife eller eros ramazzotti och sjunger med. jag vet ingen annan kvinna som tycker en kall öl är så god som min mamma. det har alltid funnits godis hemma för att mamma anser att man ska få äta allt om man vill men i måttliga mängder. min mamma vet allt om mig. förmodligen även saker som vissa aldrig ens skulle berätta för sina föräldrar. när det åskar är mamma livrädd. och när vi var små packade hon in oss alla i bilen tills det slutat, för det var det enda säkra stället. mamma pussas alltid. jag behöver aldrig prata med min mamma varje dag. för jag vet att hon alltid finns där. jag önskar ibland att jag var mer som hon.

min pappa är precis som jag fast ändå inte. han är världens roligaste människa och kan allt. vare sig man ska spela fotboll, borra ett hål eller laga mat. och vad man än frågar om så har han förmodligen svaret. min pappa är världens snällaste. och ibland för snäll för sitt bästa. men han kan sätta ner foten ordentligt, och gör han det så lyssnar alla. pappa är en person som alla lyssnar på. är man någonstans där folk håller tal så håller pappa alltid det bästa. han älskar elektronikprylar och ibland låtsas han tycka saker är onödiga (som iphone) men sen sitter han och pillar och fixar med den i smyg. pappa lagar alltid jättegott kött, vare sig det är grillat eller stekt. min pappa har alltid jobbat för att vi ska ha det bra. pappa är envis och ska alltid ha rätt. och han har verkligen kämpat sig till den punkten han nått idag. aldrig glidit på någon bananskal. han har lärt oss att man måste kämpa för saker, och inte ge upp. alla djur älskar pappa trots att han är allergisk. pappa tvättar alltid öronen jättenoggrant när han duschar. pappa är världens starkaste man, både psykiskt och fysiskt. han är alltid bra på att formulera sig och skriva saker. pappa ger de mysigaste kramarna man kan få. och hur stor jag än blir så är jag alltid liten i hans armar. när pappa fiser vänder han sig alltid om och säger "öpp! vem va det!?". när min pappa försöker ljuga så blir han sne i munnen. pappa är alltid kärleksfull. han är duktig på språk och på att härma folk. pappa är givmild och rättvis. pappa är aldrig orolig över saker och lugnar alltid en annan när man själv spricker av oro. man kan se i pappas ögon när det är bus på gång. påbörjar pappa något så avslutar han det alltid, och han är alltid noggrann. pappa delade alltid upp mackorna i små delar, för att jag tyckte det var roligare att äta då. hans hjärta är otroligt stort. och väldigt starkt. både av känslor och kärl. han handlar kläder två gånger om året och då handlar han ofta en vintergarderob och en sommargarderob. det bästa stället han vet är stugan. när pappa är med är jag alltid trygg. jag behöver aldrig prata med min pappa varje dag. för jag vet att han alltid finns där. jag önskar ibland att jag var mer som han.

lämna avtryck
Postat av: Therese

Väldigt fin text, önskar jag kunde skriva som du! Kram

2011-02-06 @ 23:05:43
Postat av: tinnepinne

Så på pricken det bara kan bli!

Som gammal vän vet jag att allt det där stämmer.

Och du är en perfekt mix av dem båda!

Puss

2011-02-07 @ 08:47:59
Postat av: emme

Hej vår lilla Emme! Du skriver så fint om oss så att glädjetårarna rinner. Vi är glada över att du vill vara som oss, för bättre betyg kan inte föräldrar få. Som du förstår, av vad vi skriver samt Tinnes kommentar, behöver du inte önska. Du är perfekt som du är! Björnkramar och pussar Mamma och Pappa.

2011-02-21 @ 22:34:48
URL: http://nennedottir.blogg.se/
Postat av: Mamma o Pappa

T o m vår dator har dig i sina tankar! (Denna kommentar för att förklara vem som postat avtrycket 2011-02-21 22:34:48

2011-02-21 @ 22:40:22
URL: http://nennedottir.blogg.se/

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0