summa summarum

kvällen igår blev ju helt okej men inte riktigt som jag hade trott
för det hade ju inte skadat med lite mer öl för det blev istället bara jävligt dyrt utan resultat
har lite ångest över att kolla kontot. jag är ju sällan den som dricker mycket ute. behövs oftast inte
spelningen på l'orient påminde mig bara mer om någon och blev mest bara konstigt att höra sån musik själv
hade jag vetat vad det var vi skulle lyssnat på kanske jag hade tänkt en gång extra och inte gått dit

sen begav vi oss iaf till ågatan
och efter en hel del kvävningar i en kö i mer än en timme kom vi iaf in
stod sedan fastklistrade på platens dansgolv
träffade många roliga människor men jag kände mig konstig hela kvällen och kunde inte riktigt fatta varför
när jessica och jag traskade hemåt så började en välbekant ångest nalkas
gå hem ensam
vara ensam
tom lägenhet
en enorm saknad
fick panik och ringde robin, han var helt yrvaken och fattade inget
var mest livrädd och trodde nåt hade hänt
(eftersom det är första gången någon ringt honom bara sådär helt appropå under de månaderna han varit borta)
jag trodde att jag behövde höra hans röst och skulle må bättre av det
men det blev snarare bara värre
mådde sen ungefär lika bra som jag gjorde den dagen han åkte
efter ett tag lyckades jag iaf dra mig i säng men har inte fått någon vettig sömn alls

mådde iaf bra igen när jag vaknade efter att ha fått några lugnande sms från andra sidan jorden
dagen började med en msndejt för att iaf göra något av en 4årsdag
inte för att vi brukar fira sånt annars jättemycket men man brukar iaf vara med varandra
och det blir ju sådär lustigt nu, hela situationen. och jag vänjer mig aldrig
inte så jag trodde att man skulle göra efter så här lång tid
men det var skönt att bara få skriva av sig lite utan att känna press över att det "inte får plats"
det är konstigt hur mycket man bara kan sakna pussar
riktiga pussar

slockande sen efter fyra ostmackor (köpte ost på norins igår, det är gooood ost) i soffan och sov
jessica ringde o väckte mig och sa att vi skulle åka till ikea vid tre
jessica, jag och maria åkte iväg och började med att besöka restaurangen
slängde i oss ett stort lass med köttbullar och sen försökte vi hitta vettiga saker
jag kom hem med några gardiner, dlmått och nån slags hyllgrej. och 500 kr fattigare
sedan kom vi på att kylskåpen var tomma också. så maxi fick sig en beskärd del av mitt konto idag också
utmattade kom vi hem till jessica där vi tre tjejer satte ihop en trådback
åt semmeltårtan som vart kvar sen igår
och såg mia och klara

nu sitter jag hemma igen med en skål naturgodis bredvid mig och mår illa
känner på mig att jag inte kommer kunna somna ikväll
det är alltid samma sak varje söndag
men i mitt vanliga liv har man alltid nån att ligga och fördriva tiden tillsammans med och få ångest ihop med för att man just inte kan sova trots att man ska upp och jobba om några timmar
just de där söndagsnätterna


jag vet att bloggen på sistone låter jävligt tråkig och disträ
bara massa tjat om saknad, och känslor och robin
men jag är nog lite sån hela jag just nu
börjar bli så otålig och vill bara att han ska komma hem
det räcker liksom nu
men det går inte att påverka på något sett

flygbiljetten är bokad där den är och går inte att rubba
och det är väl egentligen det som är värst
det finns ingen annan möjlighet
det är bara att vänta
och det är väntan jag inte riktigt kan hantera



förövrigt:
44 dagar kvar


lämna avtryck

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0