som moln på marken

det är mars nu
borde inte mars vara början på någon slags vår och inte 1 dm nysnö på backen?
jag kan då inte minnas att det va såhär förra året
det va absolut inte en sån här vinter som det har varit iår
(varje år säger man samma sak. jag vet. för man vill tro att det var bättre förra året. fast det förmodligen inte alls var det.)
men jag kan faktiskt säga att det känns som den längsta vintern någonsin
förmodligen för att man är van att trotsa sig igenom den här perioden med någon
och inte ensam

nu har jag iaf kommit hem från ett givande skapande
har gjort 15 påskrisägg, en "från-ägg-till-kyckling" serie på fyra delar, och 3 små hönor
verkar som jag tänker slå på stort med påsken iår
fick med mig min fula nötskål och min kungakrona-skål hem med
kanske slänger upp en bild på dem här nångång
kanske inte

och just nu är jag mest lite deppig över att jag ska ge mig upp på hemligt uppdrag på lördag
jag hade mycket hellre varit barnvakt åt världens roligaste lillkille
det är konstigt att det alltid ska krocka med något
i vår ska jag och robin ta med fabian på massor roliga utflykter
jag längtar till våren
då är allt komplett igen




förövrigt läste jag ut min p.s i love you igår
tänkte fira detta med att se filmen idag
så det gjorde jag
kröp upp i soffan själv under en filt och njöt en stund
(något jag aldrig trodde att jag skulle göra ensam i början av jan)
skiljer sig ganska mycket från boken men en väldigt fin tolkning
en sak är iallafall säker
jag ska sluta skjuta upp saker
man vet aldrig va som händer imorgon.....





























p.s jag älskar dig

lämna avtryck
Postat av: therese

Åh snälla lägg upp bilder på dina mästerverk!

2009-03-10 @ 23:03:00
Postat av: emma

visst var ps i love you bra ? jag måste läsa boken. saknar dig pärlan

2009-03-10 @ 23:28:44
URL: http://emmasjoberg.blogg.se/
Postat av: britta

ja läser också den boken, och har sett filmen. mycket trevlig. :)

2009-03-11 @ 06:56:52
URL: http://brittaspjut.webblogg.se/

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0