laleh - snö

när staden snöat över och gården blivit vit
då vet du att jag drömmer
jag drömmer dig hit
när allt snöat över och gården blivit kall
då vet du att jag drömmer
för det är snö, det är som moln
överallt

då vet du att jag finns
att jag finns kvar hos dig
trots att jag alltid springer är jag där du vill ha mig
om du inte hör mig, om du inte gör
så ska jag sjunga för dig
precis såhär...

att jag älskar dig
så högt så du hör
och det är så..

hur länge tror du att längtan kan växa?
växa om vi är fria
hur länge, hur länge
som man har gömt
ja som man har gömt
men jag har inte glömt
hur det är att älska


och jag älskar dig
jag älskar dig
så högt
så du hör

och hungern den sitter i rösten
inte i magen, i rösten
därför är vi tysta om saken
och det är så
det är så

jag älskar dig
så högst så du hör
det är så..

lämna avtryck
Postat av: gilis

HEJ emme, vill bara tala om att du skriver fint. Är du en blivande Poet? Jag beundrar dig.

Hälsningar MORFAR.

2009-03-10 @ 00:43:38
Postat av: britta

sjukt bra låt! :)

2009-03-10 @ 21:35:57
URL: http://brittaspjut.webblogg.se/
Postat av: emme

haha, du är snäll du, morfar! men den här gången är det faktiskt en låttext (vilket det ofta är) och jag önskar att jag hade skrivit den själv. för den är väldigt fin! hoppas ni mår bra! kramar!

2009-03-10 @ 22:10:38
URL: http://ht

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0