vitlöksdoft

allt är verkligen en berg och dalbana
ena dagen kändes allt tungt och jag fattade inte hur jag skulle kunna bära allt
och med robin på andra sidan världen blev det knappst bättre
sen efter bara ett samtal och lite dragande i trådar
så känns det helt okej igen.


veckorna rullar på
nu har det verkligen gått en månad på riktigt sen han åkte
och ännu en helg är slut
i fredags tog jag buss 1 till skäggetorp och satt o pratade med bitta tills klockan var 1
då vi båda insåg att vi var alldeles för trötta och gick och la oss.
igår var det diamantbröllopsmiddag som stod på schemat
farmor och farfar firades stort!
hela släkten samlades på afrodite och åt alldeles för mycket tsatsiki
kom då på där mitt i mitt slevande att jag faktiskt skulle ut bland folk på kvällen
men insåg sen att det måste ju vara det bästa om man nu inte vill att folk ska ragga på en
vitlöksandedräkt

tinne och jag skrek loss till alla låtar jag hade på lips här hemma
och det är ett under att mina grannar inte skickat ner en lapp i brevlådan
när vi skulle gå så lämnade tinnes skor svarta fartränder i hela min hall
så nu måste jag komma på hur man får bort såna
nånstans långt in i mitt huvud har jag för mig att någon har sagt att man kan sudda ut dem med sudd?
och karaokesången var det roligaste som hände på hela kvällen
för sen när vi kom ner till stan kom man inte in nånstans pga att det var helt tjockt med folk
drack en öl och cyklade i 130 km/h hem igen
skulle kunnat gjort allt för att robin skulle varit hemma då när jag öppnade dörren


idag är det söndag och jag sitter här och undrar vad jag ska göra för att fördriva dagen
känner att jag osar lite vitlök och en liten huvudvärk nalkas
det är fortfarande grått och kallt ute
i love sweden
klockan tolv har jag en dejt med robin
och det är väl egentligen dagens höjdpunkt
utan tvekan






one down, two and a half to go




lämna avtryck

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0