vintertrots

jag har försökt trotsa vintern så mycket jag kunnat idag
tog en kopp te när jag vaknade och begav mig ut i blåsten och snöyret
gick en rejäl powerwalk och sen ner till blomstertorget där jag inhandlade lite vårgrejer
tulpaner, andra gröna saker och ljusrosa ljus

har egenkomponerat en egen stark soppa nu som jag sitter och blåser i mig

vet inte riktigt va jag ska göra med resten av dagen nu
stryka tvätt och sen börjar inte kursen förrns sex...
jag är inte bra på att vara ledig ensam
det är väl egentligen nu jag ska passa på att göra såna saker som man borde göra när man är ensam
rensa gamla papper, sitta i fotbad, läsa en bra bok och bara vara
men jag har ingen lust
men jag vet å andra sidan inte va jag har lust med heller om jag nu skulle göra något mer effektivt
det är konstigt
för jag tycker inte om att vara ensam men jag har ingen lust att träffa någon heller
den enda människan jag vill träffa befinner sig på hela fel sida av jorden






grannen bygger ett slott eller nåt
har borrat konstant sen klockan nio imorse
brrrrrrrrruuuummmbrrrrrrrrbrrrr
snart har det ljudet etsat sig fast i huvudet





jag vet inte riktigt va det är som tynger mig
för första gången är jag lite orolig för framtiden
vad har den egentligen i beredskap härnäst?





once I wanted to be the greatest
two fists of solid rock
with brains that could explain any feeling

lämna avtryck

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0