sjuk(t)

det va tungt att jobba idag, kändes precis lagom att jag bara jobbade en halvdag.
jag tappade grejer i golvet mest hela tiden, huvudet kändes tungt och halsen kändes som sandpapper
och nu när jag kom hem efter kursen så hade jag feber igen.
imorgon börjar jag vid ett.
jag vet ju att jag förmodligen inte kommer bli mer sjuk än såhär
bara sådär trevligt "gå-och-må-lite-halv-kasst-hela-tiden-under-några-månader"
men det känns skönt att man faktiskt kan ta några timmar och bara få vila ut lite.
det kanske egentligen är allt som behövs.
för det är inte ofta det går på jobbet att bara vara en stund, det är alltid massor mycket att göra!
och robin har varit hos doktorn och fått medicin. (något man säger verkar ju iallafall gå fram. haha)
så det kanske inte tar så lång tid tills jag mår bra också.


för det är något jag tänkt på ett tag som jag inte velat säga till någon
för det kan nog låta lite konstigt, och det kan nog låta kanske lite som jag plockar efter något som inte ens kan existera
och kanske lite sådär klyschigt och töntigt
men här kommer det:
när robin va konstig i magen där borta
så var jag det här hemma också
(kanske inte är något man berättar här, men vafan)
och nu när han haft feber och mått kasst där borta
så har jag det också här hemma
kan det faktiskt vara så att när man känner någon så på in djupet som vi gör, så kan man må likadant samtidigt trots att man är så långt ifrån varandra?
eller beror det på att man faktiskt är så långt ifrån varandra.
något ska liksom hålla ihop kedjorna vid varandra
alldeles nyss skrev vi sms till varandra precis samtidigt. det är inte första gången det händer.
och det jag menar är, vi är såååååå långt ifrån varandra?
själsfränder.

lämna avtryck
Postat av: britta

hey you fröken klysch, been there och done that! man får tillslut för sig att man uppfattar smakerna likadant till och med. kärlek är en mystifik grej minsann....:)

2009-02-10 @ 22:30:30
URL: http://brittaspjut.webblogg.se/

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0