ensam är stark, men två är starkare

den här perioden när robin har varit borta har varit jävligt tung
inte bara för att robin har åkt ifrån mig alldeles för lång tid och jag får lära mig att leva ensam
utan för att det hänt alldeles för många jobbiga saker här hemma under samma epok
jag känner just nu att det är precis på bristningsgränsen
idag var det bara att bocka av en till sak på listan
och jag undrar hur många saker som egentligen kan hända på samma gång?
det är väl egentligen nu det ska hända för snart är jag helt matt över att ens orka ta in
precis när jag tycker att det börjar gå uppåt igen så händer något och det är bara att börja om
det är som en mardrömklättervägg som man aldrig kommer upp för

det är jobbigt när man inte kan ventilera med någon som man är van att göra
och jag får hela tiden höra att jag är en stark människa
men man orkar bara vara stark till en viss gräns
jag vet att jag har massor vänner och som jag absolut kan prata med
men det är skillnad med robin
han och jag känner varandra på ett helt annat sätt
det är precis som han skrev idag
"vi behöver inte ens prata när man är hemma. man förstår o får tröst genom att hålla om o titta på varandra"
jag saknar det något fruktansvärt

och jag spryr på det här sms och mail språket
man får hela tiden skriva något kortfattat och utelämna lite för att det inte ska bli för mycket
och jag är inte van att behöva prata med robin så
vi har alltid kunnat prata med varandra och inte behövt gömma oss bakom sms och andra saker
jag saknar att bara komma hem från jobbet och lägga mig på hans bröst och bara få vara
tillsammans
vi två







jag är så trött på alla mail och koder
jag vill ha dig här på riktigt inatt
och suga liv ur din halspulsåder


och det är nånting stilla mellan dig och våren
det är nåt kallt mellan mig och asien

lämna avtryck
Postat av: britta

snart kommer våren och snart kommer robin! håll ut, och skicka kärnvapen till asien när han arriverat hemmet igen. kram

2009-02-26 @ 06:44:33
URL: http://brittaspjut.webblogg.se/
Postat av: emma

ett samtal bort. 20 min med bil o jag är hos dig.

2009-02-26 @ 14:07:30
URL: http://emmasjoberg.blogg.se/

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0