första snön

första snön

jaha, då har den landat
känns lite konstigt eftersom det knappt känns som vi hunnit ha någon höst alls
men inte mig emot. jag gillar snön!
sitter och kollar ut på räcket och alla bilar som kör förbi
vitt, vitt, vitt


jag har drömt väldens knäppaste dröm inatt
och skulle jag försöka förklara så skulle det vara helt sjukt
konstigt det där, att i drömmen så verkar allt helt rimligt och allt går ihop
jag hade iaf en kattunge som envisades hela tiden att krypa in i mina byxor
OCH sätta i klorna i mig hela tiden
... ja jag sa ju det, det låter helt sjukt




idag ska jag väl försöka ta tag i plugget och kanske bli klar
har ingen lust alls, vill bara ligga under täcket och kolla på tv hela dagen
med en kopp te
men det måste ju bli gjort. nu eller aldrig..



jag kommer ihåg när loven var det bästa man visste och man uppskattade det
när man träffade folk och var vaken hela nätterna, kunde göra allt av inget och det fanns alltid nåt att göra
det är nog sånt som jag saknar mest
och gör att jag verkligen inte gillar det här med vuxenheten
framtiden
för det är nu som allt har blivit så konstigt
man har inte tid med varandra, eller att bara vara
man ska planera, planera, planera
& jag hatar det




jag stängde aldrig nånsin några dörrar
jag bara gick ut
och du fråga och jag svara
"det är klart att jag saknar en dag som förut"

för man saknar sånt som man inte har
och man saknar allt som man inte har kvar
vi har fortfarande långa vägar kvar
man saknar inte sånt som man har













senare:
haha, jag är inget vidare bra på att skriva arbete
jag knåpade lite med bloggen ist
och nu får den väl se ut såhär ett tag
 


lämna avtryck
Postat av: britta

hur har du gjort din blogg med bilden längst upp ?

2006-11-21 @ 17:58:55
URL: http://brittaspjut.webblogg.se

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0