varannan tisdag = ledig dag

den här dagen kan ju mest sammafattas som: en bra ledig dag!

började dagen med att gå upp sjukt tidigt och åka till halkbanan. slirade runt ett par varv och hade sjukt kul. tänk om uppkörningen kunde vara likadan, då skulle jag vara kung. efteråt så drogs det mot stan igen för att möta upp anna för en sallad, sen köpte jag härliga blommor på torget och gick upp för att fixa naglarna igen hos rina, mycket trevligt. sen drog jag hem, ställde fram blommorna och tyckte att allt i hemmet kändes mycket trevligare och då beslöt jag mig för att rensa lite avlopp (inte den trevligaste stunden på dagen) och sen kom anna igen så beslöt vi oss för att ta med hela min pysselsamling hem till henne och göra lite ljus och tändssticksaskar. sådär till hösten. vi fick även med oss annas mammas hund, bellman med oss hem. mycket söt hund. jag bjöd honom på knäckemackor och kliade honom på magen. så nu kan man nästan säga att han älskar mig.

så efter vi hämtat bellman och lämnat av honom hos anna tog vi fart mot stan för att införskaffa lite ljus och annat trevligt. går ner på clas ohlson för att fixa lite, där nere går jag förbi ett gäng trevliga servetter och tänkte de där ska jag ha. lägger de under armen och går vidare. kommer till kassan, anna betalar sina grejer. jag går igenom kassan och sen på väg upp i rulltrappan inser jag att jag har kvar servetterna under armen. VA FAN?! tydligen snattat. helt hysteriska sprang vi därifrån. sen började det regna som i en regnskog och vi blev blötare än någonsin. såg ut som vi tagit ett dopp någonstans. anna bjöd sedan på korvstroganoff och sen satt vi och försökte få inspiration men fantasin inföll aldrig, och några höstiga saker blev det inte så mycket med, men vi fick några nya ljus iallafall. sen kom robin och hämtade mig och jag fick låna trevliga mjukisbyxor av anna samt ett par träskor för att kunna åka hem då mina kläder var dröpblöta fortfarande. kommer nog inte kunna ha mina skor imorrnbitti heller.

som sagt, bra dag. nu ska vi sova. och imorgon ska inte klockan ringa klockan 06.00. men det tåls att fundera på om jag ska börja gå upp sjukt tidigt mina lediga dagar iallafall. man hinner ju så mycket! .... fast det är ju sjukt skönt att sova.

lämna avtryck
Postat av: Anna

Haha!! Asså jag asgarvar fortfarande, bra sammanfattning:) Jag tror med bellman älskar dig! En knäckemacka och han faller direkt!!

2010-08-26 @ 08:29:52

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0