Torsdagsledighet i ord och lite bild

Idag har jag varit ledig, gick ändå upp vid sju (mer död än levande) och drog och tränade med Anna. Sen skulle vi åka hem till henne och äta frukost men eftersom det regnade så gick vi till espressohouse och käkade. Där satt vi och mindes saker vi glömt och skrattade högt. Jag berättade att jag är lite nervös i magen inför tinnes och min fest. Saker och ting börjar dock klarna och vi slipper åka till Tyskland. Tjoho! Anna sa iaf att jag inte behöver vara nervös för att ALLA kommer ha jättekul. Fester är kul. Och så är det ju faktiskt. Eller? En annan jul grej var att två fåglar hade flugit in på fiket och satt och åt brödsmulor bredvid oss. Värsta buffén fick dem små!

Sen åkte vi hem och jag däckade i vår nya soffa ett par minuter innan det var dags att ta cykeln i monsunregnet ner till optikern. Blöt blev jag. Milt sagt. Och hos farbror optikern konstaterades det att jag ser sämre än innan. I den här takten lär jag väl snart bli blind. Rätt bitter. Så nu måste jag ta ett beslut: byta ut glasen i gamla bågarna + köpa ett par nya, bara köpa nya eller bara byta glas i de gamla. Kan ju tilläggas att det inte är något "specsavers - ta två betala för en" här inte. Eftersom jag är, ja, typ blind kostar mina glas sinnessjukt mycket. Gah! Mamma tycker att jag borde göra en sån där operation, jag tycker bara det verkar läskigt.

Sen gick jag genom stan med cykeln ner till mamma och efter en timme tog jag min cykel upp genom hela stan igen (kunde ju ställt den nånstans på stan kanske. Om jag tänkt till.) för att få fixa mina naglar efter sju veckor. Välbehövligt och fint blev det. Älskar att få vara en riktig tjej-tjej ibland.

Åkte hem och slängde min på soffan med en kopp te och kollade på " jag saknar dig" .. Helt okej. Lite tårar i ögonvrån. Kanske ska läsa boken. Nu ska jag försöka göra något att äta, Robin badar och sen ska vi se på "poppers pingviner" skrattar bara åt filmomslaget. Hoppas på succé!

Och ja, ni kanske undrar vart de där jädra USA fotona är.. Vår dator pallar inte att redigera bilder längre. Vi har beställt en ny. Som skulle kommit idag, men det gjorde den inte. Så vi älskar Elgiganten lite idag också. Men, när den är här. Då ska ni få bilder. Jag lovar! Ni får nöja er med halvtråkiga mobilinlägg tills dess.


lämna avtryck
Postat av: Britta

Så gött att du är tillbaka i bloggen!!

2011-10-07 @ 21:40:11
URL: http://brittaspjut.webblogg.se/

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0