konsten att fylla år

Idag ska familjen komma och fira min 25:e årsdag som inföll i måndags.

Står i det lilla köket och steker kyckling helt febrilt. Svettas och snygg är jag i raggsockar, linne och pyjamasbyxor. Brandvarnaren som vi gömt i städskåpet började pipa och jag hittade den inte. Pep nåt så in så jag trodde att grannarna skulle komma hit och fråga varför jag är så dålig på att steka kyckling. Gömde den under madrassen i sängen sen. Så nu hör vi inte om den piper mer. Bra där!

Har förberett allt in i minsta detalj. Tror jag iallafall. T.om lagt kastanjer på bordet som jag plockade igår på vägen hem från jobbet.

Minns när man var liten och fyllde år och mest såg mamma och pappa fara runt och fixa medans man mest var nervös och spänd inför paketen. Skillnad nu när man är vuxen oså! Nu hoppas vi att alla gillar maten och efterrätten jag serverar.

(Hoppas iofs fortfarande på paket och sånt skoj. Så helt vuxen blir jag nog aldrig.)

 


 

 


lämna avtryck

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0