söndagkväll i den stad jag föddes

helgen som gick började som vanligt med en fredag. den här fredagen skulle robin få en av sina julklappar. så jag sprang upp till sol och ris efter jobbet. där mötte jag upp min karl och kom in i en restaurang där det var kaos. vårat bord blev klart tjugo min senare och vi kände att här blir det ingen tre-rätters utan gick direkt på huvudrätten. och rätt fick vi då vår mat kom tio min innan vi verkligen behövde gå. vi slevade in våran pad thai. bokstavligen. ingen trevlig romantiskt middag när man kollar varandra i ögonen och myser där inte. hällde i oss vinet och betalade våran mat och sprang till konsert och kongress. när vi kom in tänkte vi att vi hamnat på PRO's stora årsmöte men fick förklarat för oss att vi skulle längst bort. sprang igenom allt och gick vilse när vi skulle hänga av oss jackorna. väl framme hade den där plura redan dragit igång sitt lilla band. mötte en vakt som skämtade med oss lite. tyckte själv att han var jätterolig.

köpte vi oss varsin öl och klämde in oss bland alla andra. robin grät nästan av lycka av att se sin idol och jag kollade mest på folk. skrattade i smyg åt folk som inte kunde hålla takten osv. lite lagom rusiga i kropp och knopp gick vi iallafall hem för i lördagsmorse skulle jag upp och jobba. efteråt åkte vi och handlade en fläskytterfilé som robin stekte på. smakade underbart och sen vilade jag en stund för vid 8 skulle jag, robin, erik, anna och freddan spela bowling. jag kom på en hedersvärd tredje plats. tror aldrig det gått så bra innan. kan bero på att jag bara drack cola för att jag var chaffis. men det tänker jag inte erkänna. jag är bäst på bowling!

när vi kastat kloten färdigt så gick anna, freddan och erik upp mot stan och jag och robin satte oss i bilen och åkte hem och kollade på fringe. älskar fringe. fast jag skulle aldrig våga titta på det ensam. somnade vid 12 och sov till halv 12 idag. trötta klubben. åt lite frulle och städade lägenheten. sen bar det av till borensberg där inger och roger lagade söndagsmiddag. raggmunk och fläsk bjöds det på. jag orkade en och en halv. pjuu. mätt som bara den. nu är det snart filmdags. det brukar det vara på söndagar vid den här tiden. väl mött!

lämna avtryck

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0