i believe

when the mountain seems too high,
and you don't have the courage nor the strength to climb.
In a road you all 'lone in,
but still you run though you can not see the finish line.
and dark cloud are over you,
your sky's no longer blue,
but you marched on straight ahead,
and somehow you made it threw.
got to the mountain,
and lead the path for me,
your victory made history and now I believe.


den här låten går på högvarv hemma hos mig nu, på högsta volym.
jag känner mig så stark när jag lyssnar på den! i love it.

förövrigt så har jag typ gjort allt jag kunnat för att slippa sätta mig och plugga. gick ett varv på stan efter jobbet (för slösa mer pengar behövde jag ju verkligen?), fixade blommorna som jag köpte på torget (de kunde ju dött annars?), gjort matlåda tills imorrn (dock ett måste då jag inte har någon lunch imorgon och måste äta i någon färgtid), nu ska jag bara sätta på en tvätt (för när blev det så viktigt och roligt att göra?) duscha och sätta mig och dricka te med de där jävla böckerna i knät (teét är enbart för att det ska bli LITE roligare). men jag bara hittar på mer saker att göra. typ som det här. men nu kommer jag inte på något mer för att undkomma. varför tar det emot så mycket? det är ju så nääära nu.. måste peppa, peppa, peppa!

igår kväll städade robin vårat badrum och rensade vårat avlopp under badkaret, något sånt har han aldrig gjort innan. för varje gång han försökt har han typ spytt och jag fått tagit över. men nu skulle han också få göra lite skitgöra tänkte jag, så denna gång stod jag som ett stöd bredvid medans robin drog på sig en sjal full med parfym runt ansiktet och världens längsta diskhandskar. höll på att skratta ihjäl mig. men fint blev det! sjukt nöjd karl efteråt. idag har jag varit på datakurs på jobbet. eftersom jag är någon slags hemsideansvarig. och nu ska vi få en riktigt hajpad sak som ett mediaföretag i stan har fixat. roger som skulle introducera mig sa att jag var den duktigaste eleven han haft. och jag sa inget om min mediautbildning. tänkte att det kunde jag gott utelämna. imorse luktade det höst ute. men som sagt 1e september. då är det nog höst. jag ska nog gå ner i källaren och hämta farfars gamla skinnväst.




lämna avtryck

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0