dejlig - vacker, ljuvlig, angenäm, skön

 jag vet en dejlig rosa och vit som liljeblad
 när jag på henne tänker så görs mitt hjärta glad
dess stämma ger en hjärtans tröst
lik näktergalens blida röst
så hövisk och så ljuv

när solen fagert skiner är hon som purpur klar
gud, låt dig aldrig sörja men alltid vara glad
må dem få komma samman
med hjärtans fröjd och gamman
som längta till varann

var dag går solen neder och dageling uppgår
när kommer dager blider att jag dig skåda får
i hågen är du städs mig när
farväl, farväl min hjärtligt kär
mångtusende godnatt

lämna avtryck
Postat av: Jenny

Den där låten är så himla otippad på hennes nya album. Men jag älskar den. så himla fin! Spännande att höra resten av hennes album i år. Kram Jenny

2010-07-19 @ 16:26:52
URL: http://armyonmyself.blogg.se/

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0