julen var här. och lyste frid på jorden.

julen kom och och försvann lika fort. varför är det alltid så?
nu är det iallafall slut och granen här hemma börjar sakta med säkert tappa alla kulorna och ser bara mer och mer ledsen ut. julen var iallafall bra! jag var mest trött. känns som luften gick ur mig efter den senaste månaden. jag njöt. trots att inte riktigt julkänslorna inföll.

på julafton for vi mest runt, först julmys hemma på morgonen, sen en sväng hos bitta på jullunch, sen till borensberg där vi hälsade på robins släkt hos hans farmor och farfar, sen hem till brorsan och sist hem till andra brorsan i ljungsbro. sen åkte vi hem. köpte chips och somnade framför men in black.
på juldagen skulle vi hem till mamma och pappa för att fira jul. då kom julkänslorna lite iallafall. det var fullt ös där och fabbe och alicia gick bananas. william sov mest.

julklapparna frodades som vanligt trots att vi inte sa att vi skulle köpa mycket. precis som det ska vara.
framåt natten så begav vi oss hem och jag började få ont i magen. också en av biverkningarna efter att ha stressat en hel månad. så igår så låg jag mest i soffan. eller sprang till toan. robin fixade losec. jag hoppas fortfarande att det är magkatarr för annars känns det som det vore lika illa idag. är iallafall hemma idag. och imorgon med. magen tar kål på mig. men det är väl meningen att jag kanske bara ska ta det lugnt ett tag. jag undrar när jag ska bli bra på att börja lyssna på min kropp.

nu är det bara nyårsafton och sen väntar ett helt nytt år igen. helt sjukt vad tiden går fort.
och på tal om nyår, vad händer då?









1. fabbe nöjd över sin poliströja, sprang runt och sa "topp i lages navn!"
2. alicia och pappa tog en sväng om i köket
3. fabian ger tomten en kram
4. mamma och william myser lite

lämna avtryck

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0