spara och slösa

eftersom jag slutade tidigt idag hade jag ju som sagt tänkt att röja järnet hemma
kom hem efter två och gjorde en macka
sen la jag mig ner i soffan o tänkte bara vila en stund
vaknade två timmar senare
men tydligen behövde jag väl sova?

började sedan sortera och vika all tvätt
blir visst väldigt mycket trots att man är ensam
eller så är det för att jag aldrig tar mig tiden att lägga in det i garderoben innan jag ska tvätta det igen
det är bra med ett rum extra som man kan ha allt sånt man inte orkar se
(var precis det jag tänkte när vi tog en trea?!)
men insåg iaf under all vikning att jag inte hade nån ordning på nåt
började slänga ut kläder, slänga kläder, byta plats på robins och min garderob, insåg att det inte var bra och bytte tillbaka igen, kom sen på att jag köpte en sån där grej på ikea man kan lägga kläder i, visste inte riktigt hur jag skulle göra eller va jag skulle lägga i den där klädgrejen, till slut när allt låg på en plats så fick det ligga kvar.. men det blev nog ganska bra sen efter allt jävla stök. lite mer ordning i både min och robins del av kläder nu... ett tag iaf.
dessvärre skulle jag behöva en hel lön som jag bara kan köpa nya kläder för

drog sedan min vän damsugarn runt i lägenheten och la mig på alla fyra och skurade golv
lagade kykcklingburritos á la maria!
anton skar sallad och jessica bidrog med sitt proffsiga jobb som solrosfrörostare
sedan har mest jag, anton och jessica suttit på varsin kudde i soffan och kollat på dåliga fredagsprogram
ätit mangosorbet och längtat efter våren och sommaren
så i det hela fick jag nog ganska mycket gjort och kan nog mest bara vara ledig på tisdag
gud, va jag längtar till tisdag redan nu

nu ska jag väl mest hoppa i sängen
imorgon vid elva står en bil utanför och tutar
sen på kvällen blir det inflyttningsfest i ekkällan och säkert en utgång på det
och jessica och jag har bokat biljetter till veronica maggio på tosdag!


idag är det förövrigt ett år på dagen som jag och robin bott i våran lägenhet
men om man ska räkna daturmet så är det egentligen imorgon
den 14e mars
och det innebär också att det är en månad tills robin kommer hem
det måste ju vara något tecken?









och så till kambodja:
ad initio, at perpetuum, ad infinitum

lämna avtryck

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0