eko

det är konstigt det där med känslor
ena sekunden känns det riktigt bra
och i nästa så sitter man där med en klump i magen
efter att jag rensat bort julen o städat överallt så blev det sådär öde
ekar nästan i lägenheten
och om jag kunde skulle jag åka till ikea och göra inbrott för att sno massa grejer för att fylla upp tomrummet
enbart för att tomrummet just nu gör att jag känner mig sådär ensam igen
inser hur tråkig lägenheten är utan en robin som lyser upp

   

hela helgen har varit jättebra och jag har fått känna efter på riktigt om jag saknar robin
(det gör jag ju, men jag antar att vanan börjar sättas in och saknaden smälter in i vardagen)
och jag har sluppit tänka hela tiden och mått bra igen, känt att det går åt rätt håll

men det enda jag tänker på hela tiden just nu är att man ska glömma bort saknaden helt till slut
och det vore nog mardrömmen
och om han tänker likadant som jag?!
att jag saknar honom betyder ju egentligen bara att jag älskar honom så himla mycket
men slutar man sakna honom finns det ju inget kvar?
och jag vet att mina tankar som från början är pyttesmå blir gigantiska när jag börjar analysera
analyserar sönder allt totalt
och jag vet ju egentligen att jag inte har någon anledning alls att oroa mig

men det är iallafall inte så illa som det var för två veckor sen
jag sitter inte o drunknar i några tårar
och jag hoppas jag kan sova gott inatt som jag gjort de senaste två nätterna
att jag somnade 22:00 hos mamma o pappa i soffan i lördags säger nog en hel del
huvudsaken är ju iallafall att jag faktiskt sitter upp och inte kippar efter andan
undrar vem jag ärvt min eviga jävla oro av?

imorgon åker jag till tinne och sover där
för hon är också ensam
fast bara i några dagar
vi tänkte att vi skulle låtsas att vi är 16 på nytt och glömma bort våra bortflugna pojkvänner
hon ska radera bort alla dumma tankar jag har
och så blir allt bra igen
precis som förr



nu ska jag packa ner lite grejer och hoppas att sängen är skön och att jag somnar fort
hoppas jag får ett sms imorgon bitti där det står att malaysia är soligt
 

lämna avtryck

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0