vart tog den där elden vägen?

ja, alla som säkert undrat hur det gick på gesällprovet så kan jag ju stilla eran nyfikenhet
jag fick jättefina betyg på nästan alla grejer men jag måste tyvärr göra om tre saker som inte gick så bra
två skitsaker, slarvfel som jag bara kan skylla mig själv för och permanenten som jag förstod innan att jag skulle missa
dels för att jag absolut inte hann träna många ggr på det, och gör det spec inte ofta på jobbet heller
i torsdagskväll var jag skitledsen och grymt besviken
det är nog ingen som kan förstå hur grymt jobbig den där dagen är, om man själv inte varit där!
prestationen måste ligga på topp en hel dag, nerverna ska vi inte ens prata om...
och man blir helt förstörd när man förstår att det inte räckte iaf.
man är så sjukt trött och vill bara att det ska vara över!
så just då var jag inte mottaglig för någon slags upppeppning eller tröstning

såhär i efterhand när jag fått lite distans på det så försöker jag resonera såhär:
jag gjorde gesällen ett halvår innan jag från början hade tänkt, har drygt bara hunnit träna 3-4 månader och borde istället vara glad över att det gick så bra som det gjorde, och faktiskt vara glad för de andra jättefina betygen jag fick.
och hade jag klarat de där grejerna med bara en liten marginal hade jag säkert varit skitsur över det i en evighet.
för det är ju faktiskt saker jag kan! nu har jag ju chansen att göra om dem och faktiskt visa vad jag kan.
och få lika bra betyg i de sakerna som jag fått på de andra.
mest för min egen skull, för det är ju faktiskt INGEN som kommer någonsin se de där betygen..

så för att sammanfatta är det bara att ta nya tag, får tyvärr inte släppa taget om det riktigt än..


sådär ja, nu kan ni suga i er och njuta
det finns säkert några i detta land som gör det....





förövrigt är jag ledig idag
jag hade tänkt att jag skulle ligga i soffan med en stor stickad tröja och en stor kopp te hela dagen
och mysa av höstrusket
men istället är det jättejättefint väder och jag får bara ångest
ska gå och fixa naglarna sen och får väl passa på att ta en promenad då
känns som man måste dra nytta av de här soliga dagarna, snart är de slut
just nu skulle jag verkligen behöva något kul att se fram emot






den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp.
drömmarna och vindarna hjälps åt,
och så fort man tittar neråt så vänder dom hitåt och sjunger:
vart tog den där elden vägen, vart tog elden vägen?
sånt är livet nu.
förlåt om jag är bitter och cynisk men du vet hur det kan va....

lämna avtryck
Postat av: Anonym

i mina ögon är du alltid bäst i allt. kram sjöberg

2008-10-15 @ 16:24:50
Postat av: therese

Tyckte väl jag kände igen de där raderna...=)

Jag missade ju oxå som du vet på gesällen, inte lätt när man SÅ GÄRNA ville visa hur duktig man faktiskt är...var, eller... haha. Jaja, det var iaf ett moment som jag oxå redan innan visste att jag pga dålig träning inte skulle klara. Det bästa är ju att nu har du mer tid att träna på de sakerna, kan lägga de andra i arkivet. Jag tror jag tränade ihjäl mig på perm, så det är og det enda tipa jag kan ge, hur trist det än är!

Massa kram!!

2008-10-16 @ 19:16:37

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0