vårvindar friska, leka och viska

imorse när jag vaknade och kollade ut var det dimmigt och frost på taken
jag tokvägrade och satte på mig min nya blommiga blus och ett par ljusa jeans och gick till jobbet
och jag tror det hjälpte för mitt på dagen blev det ju tokvår!
och när jag gick hem runt kvart över sju var det fortfarande ljust
i lööv it!

helgen som var har mest bara varit slapp
i fredags somnade jag framför hockeyn och vaknade varje gång pappa skrek
kravlade mig upp till sängen och lite senare kom robin och la sig
vaknade nån timme senare av att robin fått näsblod som liknade en flod
jag fick ställa mig o tvätta lite och klappa lite på kinden
snigelkrakis (man ser ut som en snigel med de där pappersbitarna i näsan)
jag har aldrig haft näsblod så jag vet inte riktigt hur det känns, men varje gång tycker jag det är så hemskt  med allt blod (ska jag säga som är kvinna och vi har mens en gång i månaden och faktiskt måste förlora dubbelt så mkt?!)
hur som helst så brukar robin alltid få näsblod när han behöver ta det lite lugnt
så det var precis det vi gjorde resten av helgen på kvällen hyrde vi två filmer, köpte glass, godis och cola, begav oss till repslagaregatan 34, där min nuvarande mexicosemestrande storebror bor annars
där bosatte vi oss i soffan till söndag klockan 18.00 då vi åkte till robins mamma o åt mat, sen hem hit o åt våfflor
och det var PRECIS va som behövdes. jag älskar egentligen  såna här helger jämt.
men ibland måste man vara lite social också?

ska väl bosatta mig där på onsdag också, eftersom på torsdag går flyttlasset hem o jag är ledig = jag vill sova
och kommande helg lär väl bara bli ett rent kaos med alla kartonger överallt
dessutom känner jag inte att jag vill hem
allt som inte borde ha hänt i en nyrenovering av en jävla vattenskada har faktiskt hänt
det är fan fel överallt.. och egentligen känns det som jag skiter i det eftersom jag snart flyttar och det säkert kommer bli så att de måste fixa det men jag tycker synd om mamma o pappa som måste bo där. med byggare.
det kommer säkert sluta med att de säljer lägenheten och flyttar nån annanstans
men egentligen hur sjukt är det inte att man känner att man måste flytta bara för att allt har blivit fel och man inte trivs längre
och det var inte ens vårat fel från början att vi behövde renovera.... och vi älskar egentligen våran lägenhet.
äh, jag blir bara så förbannad när jag tänker på det!!
så ja, det kändes faktiskt som det här verkligen att bara vara helt enkelt behövdes. inga måsten what so ever.
(efter allt babbel var det egentligen bara dit jag ville komma)


och från det ena till det andra så ser jag ut såhär nowadays:
tofsen

nya frillan
men funderar på att klippa av mig håret ännu mer, ha några mer tofsar
och ljusare kommer jag ju bli, höhö
nu är det gamla vanliga emme som kommer tillbaka


njae, nu ska jag nog ta o ge mig
har skrivit sjukt mycket skit nu
undrar egentligen om jag skriver för min egen skull eller för att andra verkligen ska läsa det
haha, för vem orkar?


ikväll blir det o.c säsong 3, för den har jag köööpt
ska förövrigt köpa en svart stooor kristallkrona från åhlens också
men det kommer ju aldrig in några fler
är besatt och går dit varje dag
snart tror nog personalen att jag är en kleptoman
så idag var jag tvungen att köpa något

jaa, men blablabla is the new black!
slut för idag, tack för idag.

lämna avtryck
Postat av: emma

vilken fin blond färg du har:)

2007-03-27 @ 08:10:24
URL: http://emma86.blogg.se
Postat av: Elin

Emmo nu måste vi ta tag i det här..ses och hitta på roliga saker i solen..;) Puss

2007-03-30 @ 09:30:22

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0