bruka allvar emme ida maria nilsson!

måste seriöst ta tag i att skaffa internet hemma nu
jag har ju ingen som helst koll längre
när jag loggade in på msn hade jag 99 mejl
dessutom hinner jag ju inte kolla upp va alla andra gör i sina liv
som carro på jobbet sa idag
"det är ju helt sjukt med bloggar, skriver du verkligen allt där? vem fan läser det? och varför lyfter du inte på telefonen ist och tar reda på vad folk gör och hur de mår.....?!"
och det är ju egenltigen helt sant, MEN VEM ORKAR? egentligen på riktigt, och nu menar jag allvar.
det är ju enklare att skriva ner allt som hänt och läsa va som hänt på andras bloggar så är det klart sen
efter det kan man ju ringa och bestämma tid när man ska ses....... om 6 månader när man har tid.




nu när jag läser i efterhand så ser jag hur patetiskt det ser ut
men jag tillhör väl den mekanisktekniska generationen?
kan ju iallfall skylla på det, så länge.
tills jag orkar ta tag i mitt liv.




och i efterhand om allt jag skrev sist så var det skitbra på konserten
maffigt och grymt som bara den. något annat kan kan nog inte ens beskriva.
men dagen efter blev jag sjuk, jävla ac på bussar
men självklart jobbar man ändå och så mår man skit på midsommar istället.. haha
ja, så som sagt blev midsommar rätt lugn, mest hostig, snörvlig  och febrig
men det regnade ju ganska mycket
hoppas iaf att mamma fick en trevlig midsommar och födelsedagsfirande
(fyllde 50 år igår, hipphurra för världens bästa mamma - MIN MAMMA!)

nu har iaf den där sköna flytta-hemifrån-perioden börjat gå över
det fanns ingen tvätt-tid hemma så vi fick dra med oss det vi behöver mest till ma och pa
så nu sitter vi här och väntar ut tvätten medans det inte visas ett skit på tvn
varför är det alltid dåliga program på sommaren?
(förmodligen för att man ska vara ute och njuta... men vem har lust och ork efter en dag på jobbet. en regnig dag?)
det börjar bli småtråkigt att tänka i förväg på vad vi vill ha för matlåda och att bädda innan man går till jobbet börjar mest försvinna bort medans man springer runt och letar efter allt som var så organiserat när vi flyttade in
men okej, jag kan erkänna att jag faktiskt är den slöa, robin däremot diskar, städar och fejar varje dag
duktiga sambon. dåliga sambon. yes, det är så det är.
tur att han inte tröttnar på mig iallafall... för jag älskar faktiskt sambolivet. och honom. wohi.


och förövrigt så vill jag bara ha semester nu. nu. nu! (nedräkning: 11 jobbdagar kvar)
det är tråkigt utan therese på jobbet. igår ringde vi och drev med henne. förgyllde vardagen kollosalt! (stavas?)
imorgon är det iallafall fredag, en FULLBOKAD sådan och så ska inventeringen hinna bli klar
på kvällen ska vi ut med madde och tobbe, jag har en känsla av att jag kommer däcka av ett glas vin.

det är lite så jag är just nu, lite yr, lite för upptagen, lite trött, lite ful, lite gnällig och lite tråkig
men mina vänner, det kommer ljusare dagar!!
(hoppas jag iallafall)

lämna avtryck

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0