det blev som jag tänkt mig, fast bra ändå

sitter och kollar på mina kort som jag har hängt upp på väggen från bal, student, den sommaren....
det känns som det var hundra år sen
och jag hade den där ilande ångesten jag hade innan studenten för att allt höll på att ta slut
ångesten över att man inte visste vart livet skulle ta vägen
allt skulle bara försvinna
jag har liksom aldrig varit bra på att leva i framtiden
jag gillar liksom nuet där saker och ting inte förändras utan att jag är delaktig i det.
fast nu är det snarare så att jag tycker om förändringar
jag har lärt mig att man inte kan styra allt, come what may

och allt som jag var livrädd för har faktiskt slagit in
man har inte tid längre att träffa alla vänner eller bara göra vad som faller en in
men det är inte precis som jag tycker det känns dåligt nu när jag är mitt i det heller
och faktiskt så gillar jag mitt liv som det är nu

många dagar så hatar jag mitt rutinmässiga liv
men nu, nu har jag något att se fram emot
jag ska få något eget, ett eget liv, ett eget hem där jag bestämmer
då kommer faktiskt saker bli annorlunda
kompisar kan komma och gå som de vill
jag kan komma o gå som jag vill
robin kan komma o gå som han vill
för någongång på dygnet kommer vi iaf ses eftersom vi båda har nyckel till samma dörr


jag inbillar mig iaf att det ska bli så
och egentligen är det nog ingen inbillning heller
för det MÅSTE bli så

?


nu ska jag väl ta o hoppa in i duschen
sen ska jag och robin sätta sprätt på våra löner på stan
vaknade alldeles för sent idag
men jävlar va skönt det var att sova ut


slutord: jag vill ha vår

lämna avtryck

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0