nu är friden bruten

semestern är slut och jobbet är igång
det är iofs roligt att vara tillbaka när allt är så nytt, fräscht och ordning överallt
men det är mycket jobb både med att fixa till och hitta plats till allt och sen är det ett fullbokat block också
första veckan har iallafall gått fort och nästa vecka hoppas jag att jag kommit in lite mer i jobbarvanan
jag slockar klockan tio varje kväll och sover så hårt att när jag vaknar igen så känns det som natten bara var en sekund


sitter uppe hos farmor och farfar just nu (me love)
eftersom våra planer om att äntligen fixa telefon och internet på semestern försvann bort så....
robin håller på att tapetserar hela stora vardagsrummet, som han har pysslat med varje kväll hela veckan nu
så vi båda ser fram emot en lugn helg, åker ner till stugan imorrn så fort han blivit klar här
och när man är här så blir man välförsedd med mat och annat gott
har inte behövt tänka på matlåda en enda dag den här veckan, bortskämt.
men det känns bra, jag har ingen fantasi whatsoever när det gäller mat just nu, kylskåpet gapar tomt sen semestern
men det och allt annat hemma måste jag väl ta tag i snart
rutinerna i livet måste långsamt börja komma tillbaka

ja juste, semester har det varit ja
och jag är faktiskt  inte en sån som klagar på att det inte varit något vidare pga vädret
för ärligt talat tycker jag att det varit helt okej
vi har hunnit med ganska mycket, o de dagarna det regnat har jag krupit upp med en bok
första veckan klarade vi av: varamon, lager 157, fest i motala med emma & erik, st anna och söderköping
andra veckan var vi mest i stugan, robin fyllde år och det var fint väder, sen blev det lite fest med våra vänner
sista veckan packade vi tlm-bilen full av grejer och drog ner till göteborg med madde & tobbe, bodde billigt och åkte buss billigt, på måndagen var vi på liseberg från 11-23, dagen efter var det stan och planerade en utekväll men när vi satt där och drack våra huvuden lagom snurriga så insåg vi att vi hade trevligare hemma i lägenheten än vad vi skulle ha i stan, så vi satt kvar och tog en nattlig snurrig promenad vid hamnen istället. dagen efter var vi som degklumpar alla fyra men vi städade lägenheten vi hade lånat och puttrade hemåt. torsdag och fredag låg mest jag och robin i lägenheten och sen drog vi ner till stugan sista två dagarna och på lördagen kom ju såklart vädret och jag måste medge att jag just då kände mig rätt blåst på semestern, spec i måndags när vi började jobba igen. men äh, som sagt jag har haft en alldeles underbar skön semester!! (jag är optimist in i det sista)


ja, det var väl det för den här gången
och SNART lovar jag att jag ska skaffa internet

lämna avtryck

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0