vatten, bara vanligt vatten?

och på en sekund så får man se julen på ett helt annat perspektiv
och nu handlar det inte bara om att det inte finns någon snö
nu handlar det om att vi kanske inte ens får fira jul hemma


dagen började hur bra som helst
mamma och jag gick på stan och jag hittade en till klänning och TVÅ par skor
helt otroligt med mina små fötter, på bilderna är skorna gråa, men jag har svarta

   

dessutom betalade mamma hela kalaset och så åt vi mat på harrys
på kvällen myste mamma, pappa, jag och robin framför tv:n med vin och räkor
vid elva gick jag och robin och bowlade, anton har ju fyllt år så vi var ett gäng där
jag är sämst på bowling men tycker det är skitkul, dessutom så vann jag över fredrik!
vi tog en sväng på stan och sen lallade vi hem, jag ramlade omkull i hallen, dock inte av fylla
robin skulle ta av mig min sko och höll kvar i foten medans jag tappade balansen
så där låg vi i en hög och garvade, mamma kom också in och skrattade åt hela spektaklet
det hade varit en bra dag hela tiden och det kändes som om allt började kännas lite bättre
efter en stund hamnade vi i säng iaf, och efter en stuuuund så somnade vi också

men en timme senare vaknar jag av att mamma och pappa var uppe och höll på
drog på mig morgonrocken och yrade ut i hallen där jag möts av ett droppande tak och hinkar
det läckte vatten någonstans

  

efter en stund kom en snubbe. pappa och han började kolla upp allt, ringde på lägenheter för att hitta felet
och efter mycket om och men och många öppnade dörrar så fick de iaf reda på problemet
gubben som bor högst upp har en ismaskin i sin kyl.. och vattenledningen till den har förmodligen gått av
det bokstavligen strömmade ut vatten, så nu är vi fyra lägenheter drabbade av vattenskador
golv, väggar och tak
dessutom rann det vatten nere i trapphuset också, raaaakt genom hela huset
och våran sprider sig fortfarande, nu har det kommit ut i taket i vardagsrummet

vi hade tänkt att renovera i hallen och vardagsrummet, men inte riktigt såhär drastiskt kanske
och det är så jävla typiskt att det ska hända HÄR, precis innan jul!
även om det kanske inte renoveras innan jul så bor vi i ett fuktslott
en stor fläkt står på golvet i köket, och så kan vi inte bo tills i januari
får med andra ord bo i kappsäck på ett hotell tills det är fxat igen
och hur det ska fixas får vi väl antagligen reda på i veckan
det borde ju vara gubbens försäkringsbolag som får betala allt
och det lär ju inte bli billigt!
jag ska kräva för sveda och värk.....

känns inget vidare med något just nu
den här julen är inte bra på nåt sätt
en nära vän är sjuk, farfar blir gaggigare och gaggigare och nu det här


vart fan är julkänslan?


lämna avtryck

skriv något här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0